1. Yleistä

1.1
Tervetuloa tutustumaan yleisiin ehtoihimme. Tämän asiakirjan tehtävänä on tehdä selväksi, mitä voit odottaa meiltä ja mitä me odotamme sinulta. ”Meistä” tai ”MyVaate” puhuessamme tarkoitamme MyVaate Oy:ta (y-tunnus: 3403232-6).

1.2
Nämä yleiset ehdot ovat voimassa, kun teet meiltä tilauksen tai www.myvaate.fi kautta (Myvaate Oy:n verkkokauppa)

1.3
Tekemällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä yleisiä ehtoja, joihin viittaamme tästä eteenpäin lyhyesti ”ehtoina”. Siksi on tärkeää, että olet lukenut ne ja ymmärrät niiden sisällön, ennen kuin teet tilauksen.

1.4
Jotta voit tehdä tilauksen, sinulla on oltava oikeus tehdä sopimuksia, mikä tarkoittaa, että olet vähintään 18 vuotta täyttänyt eikä sinua ole julistettu vajaavaltaiseksi. Poikkeuksena ovat kuitenkin lahjakortilla maksettavat tilaukset, joita voit tehdä, jos olet vähintään 15‑vuotias. Lisäksi sinulla on oltava voimassa oleva sähköpostiosoite ja Suomessa sijaitseva toimitusosoite.

1.5
Et voi tehdä tilausta yritystoimintaa, kaupallista toimintaa tai itsenäistä ammatinharjoittamista varten.

1.6
Meillä on oikeus muuttaa näitä ehtoja, mutta tekemääsi ostoa koskevat aina vain ostohetkellä hyväksymäsi ehdot. Kaikki ehtoihin tehdyt muutokset löytyvät ehtojen uusimmasta, verkkokaupassa julkaistusta versiosta. Ehtoihin tehdyt muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä alkaen, kun hyväksyt ne, eli kun teet uuden ostoksen. Saatamme toisin sanoen muuttaa ja todennäköisesti muutammekin ehtojamme silloin tällöin, joten tarkistathan tämän sivun myös tulevilla ostokerroilla siltä varalta, että ehdot ovat muuttuneet.

2. Hinnat ja toimituskulut

2.1
Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron mutta eivät toimituskuluja. Näet ostoksesi kokonaishinnan toimituskuluineen kassasivulta.

2.2
Huomaathan, että verkkokaupan hinnat voivat poiketa esimerkiksi messutarjouksista.

2.3
Toimituskulut näkyvät kassasivulla toimitusvaihtoehtojen yhteydessä. Käytettävissä olevat toimitusvaihtoehdot määräytyvät toimitusosoitteen ja tilattujen tuotteiden mukaan.

2.4
Yleisesti toimituskulut ovat 15 €. Jos emme pysty toimittamaan tilaustasi kerralla vaan joudumme lähettämään sen eri paketeissa, sinulta veloitetaan vain yhden paketin toimituskulut. Joidenkin yhteistyökumppaneihimme suurikokoisten tuotteiden toimituskulut ovat 29,99 €.
Jos emme pysty toimittamaan kaikkia tilaukseen sisältyviä tuotteita kerralla vaan joudumme lähettämään ne eri paketeissa, emme veloita ylimääräisiä toimituskuluja normaalihintaisista jälkitoimituksista. Jos kuitenkin ostat useita suurikokoisia tuotteita, sinulta saatetaan veloittaa 29,99 €:n toimituskulut lähetystä kohti. Kaikki toimituskulut näkyvät kassasivulla.

2.5
Saatamme aika ajoin tarjota kampanjaetuja, alennuskoodeja, lahjoja ja muita etuja. Tällaiset edut ovat voimassa vain etujen yhteydessä ilmoitetun ajan ja etukohtaisin ehdoin. Etuja ei voi yhdistää toisiinsa, ellei verkkokaupassa ole erikseen toisin mainittu. Alennuskoodi on ilmoitettava ennen ostoksen maksamista, jotta voit käyttää edun.

3. Tilaaminen

3.1
Haluatko tehdä tilauksen? Näin se onnistuu: Kerää haluamasi tuotteet ostoskoriin painamalla tuotesivulla olevaa Lisää-painiketta. Voit tarkistaa tilauksesi Ostoskori-sivulta ja halutessasi poistaa joitakin tuotteita ostoskorista, ennen kuin siirryt kassalle. Kun teet tilauksen klikkaamalla Suorita osto ‑painiketta, teet sitovan ostotarjouksen ostoskorissa olevista tuotteista. Maksamiseen voi liittyä lisävaiheita sen mukaan, minkä maksutavan olet valinnut.

3.2
Kun tilauksesi on saapunut perille, saat sähköpostiisi automaattisesti tilausvahvistuksen. Otathan huomioon, että tekemäsi tilaus on vasta tarjous eikä sitovaa sopimusta ole syntynyt, ennen kuin olemme hyväksyneet tilauksen. Kun hyväksymme tilauksesi, lähetämme sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, joka sisältää kaikki tarvittavat tiedot tilauksestasi ja sen toimituksesta. Toimitusvahvistus tarkoittaa, että olemme hyväksyneet tilauksesi ja sopimus on tehty. 

3.3
Joskus voi käydä niin, ettemme pysty hyväksymään tilaustasi tiettyjen syiden vuoksi. Varaamme oikeuden olla hyväksymättä tilaustasi minkä tahansa 3.3.a. toiminnallisen, 3.3.b. oikeudellisen tai 3.3.c. kaupallisen syyn vuoksi. Näin voi käydä esimerkiksi silloin, jos tilaamassasi tuotteessa on virhe eikä meillä ole lisää samaa tuotetta varastossa, tai jos epäilemme, että olet tilannut tuotteita kaupallisiin tarkoituksiin eli myydäksesi niitä eteenpäin. Jos emme pysty hyväksymään tilaustasi, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen, mutta luonnollisesti ennen tilauksen hyväksymistä ja toimitusvahvistuksen lähettämistä.

3.4
Jos olemme jo saaneet maksun tilauksesta, jota emme ole hyväksyneet, yritämme palauttaa summan samalla maksutavalla, jolla olet maksanut sen. Jos joudumme jostakin syystä käyttämään toista maksutapaa, otamme sinuun yhteyttä, jotta maksun palauttamisesta voidaan sopia.

4. Maksu

Voit maksaa tuotteet alla kuvatuilla tavoilla. Joihinkin maksutapoihin voi liittyä ylimääräisiä kuluja ja ehtoja.

4.1 Maksutavat

Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Lahjakortti
Voit halutessasi maksaa verkkosivuiltamme tekemäsi tilauksen kokonaan tai osittain MyVaate-lahjakorteilla. Ole yhteydessä asiakaspalveluun; verkkokauppa@myvaate.fi

4.2 Muut
Saat kuitin sähköpostiisi lähetettävän toimitusvahvistuksen mukana. Sinulla on velvollisuus antaa voimassa oleva sähköpostiosoite ja ilmoittaa MyVaate Oy:lle, jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut.

5. Toimitus

5.1
Löydät antamaasi toimitusosoitteeseen perustuvat toimitusvaihtoehdot, arvioidun toimitusajan tilauksesi hyväksymishetkestä alkaen sekä eri toimitusvaihtoehtoihin liittyvät toimituskulut kassasivulla ennen tilauksen tekemistä.
Kun hyväksymme tilauksesi, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, joka sisältää kaikki tarvittavat tiedot tilauksesta ja valitsemastasi toimitustavasta.

5.2
Pyrimme aina parhaamme mukaan toimittamaan tilaukset ilmoitetussa ajassa, mutta joskus toimitusaika voi venyä odottamattomista syistä. Jos tilauksesi ei ole saapunut perille arvioidun toimitusajan sisällä, ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin saat lisätietoa tai ‑ohjeita.

5.3
Jos tilauksesi sisältää useita tuotteita ja se lähetetään useammassa eri paketissa, lähetyskohtainen toimitusmaksu voi olla 15 € tai suurempien tuotteiden kohdalla 29,99 €. Kunkin toimitustavan kustannukset on ilmoitettu selkeästi kassasivulla.

5.4
Joskus voi käydä niin, että unohdat noutaa paketin tai vastata kuljetusliikkeen yhteydenottoon. Ei hätää, sellaista sattuu kaikille. Jos tilaustasi ei kuitenkaan pystytä toimittamaan useista yrityksistä huolimatta tai pakettia ei ole haettu noutopisteestä useiden muistutusten jälkeenkään, tilaus palautuu meille ja saat ostoksesi hinnan takaisin. Tällaisessa tapauksessa meillä on oikeus veloittaa sinulta 15 € palautuskulujen kattamiseksi.

5.5
Tuotteita ei toimiteta automaattisesti Ahvenanmaalle. Ole yhteydessä asiakaspalveluun.

6. Palautukset

6.1
Oletko muuttanut mieltäsi? Ei hätää. EU:n kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus peruuttaa koko tai osa ostoksestasi mistä tahansa syystä 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun vastaanotat tilauksesi. Tämän lisäksi, normaalihintaisille tuotteille annamme sinulle ylimääräiset 16 päivää palauttaa kaikki tai osa tilauksesi tuotteista. Tämä tarkoittaa, että sinulla on yhteensä 30 päivää aikaa tehdä palautus mistä tahansa syystä. Alennustuotteiden ja personoitujen tuotteiden osalta vapaaehtoinen palautusoikeus ei kuitenkaan koske.

Voit palauttaa tuotteita useilla eri tavoilla.
Tilausten mukana toimitetaan palautuslomake tai palautusosoitekortti. Jos kaipaat lisätietoa palautusten tekemisestä, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Voit ilmoittaa meille palautusaikeistasi myös lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluun tai täyttämällä ja toimittamalla meille Kilpailu‑ ja kuluttajavirastosta saatavan lomakkeen.

Tämän jälkeen voit pakata palautettavan tuotteen samaan pakkaukseen, jossa se on toimitettu, ja viedä paketin palautuspisteeseen tai ottaa yhteyttä kuljetusyritykseen sopiaksesi noudosta.

Jos haluat palauttaa tuotteen jollakin muulla tavalla, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

6.2
Voit halutessasi muotoilla palautusviestin seuraavan mallin mukaan, mutta tämä ei ole pakollista:
Ilmoitan täten MyVaate Oy:lle, että haluan peruuttaa myyntisopimukseni koskien seuraavia tuotteita (lisää tilausnumero), jotka olen vastaanottanut (lisää päivämäärä). Ystävällisin terveisin (lisää nimesi, osoitteesi ja päivämäärä).

6.3
Pakkaa palautuspakettiin oikea tuote, josta ei puutu mitään, sillä muuten emme voi käsitellä palautustasi. 

6.4
Verkkokaupassamme voi olla myynnissä myös muiden brändien tuotteita. Tällaiset tuotteet saatetaan toimittaa sinulle suoraan kyseisen brändin varastolta. Jos haluat palauttaa muiden brändien tuotteita, noudata pakkauksen mukana saamiasi selkeitä palautusohjeita. Muiden brändien tuotteita ei voi palauttaa meille. Jos sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

6.5
Jos päätät tehdä palautuksen, hyvitämme sinulle tilauksen arvon ja toimituskulut. Ellei verkkokaupassa ole muuta mainittu, sinulta veloitetaan kuitenkin palautuskuluina 3,99 €. Jos päätät pitää joitakin tuotteita ja palautat vain osan tilauksestasi, toimituskuluja ei hyvitetä. Suurempien tuotteiden kalliimpaa toimitusmaksua (29,99 €) ei kuitenkaan hyvitetä, vaikka palauttaisit tilauksen kokonaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos sinulla on kysyttävää palautuksista ja hyvityksistä.

6.6
Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi, ja mahdollisimman pian tai viimeistään 14 vuorokauden sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet ostoksen peruuttamista koskevan ilmoituksesi. Jos emme ole vastaanottaneet palauttamiasi tuotteita tämän ajan sisällä tai jos et ole toimittanut meille todisteita siitä, että olet lähettänyt tuotteet takaisin, voimme lykätä hyvityksen maksamista siihen asti, kunnes olemme saaneet tuotteet tai todisteen niiden lähettämisestä, minkä jälkeen maksamme hyvityksen sinulle mahdollisimman pian. Jos et ole saanut hyvitystä 10 vuorokauden kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin autamme sinua.

6.7
Maksamme sinulle täyden hyvityksen kaikista palautetuista tuotteista edellyttäen, että ne ovat alkuperäisessä kunnossa. Jos tuote on millään tavalla vahingoittunut, likaantunut, pesty, muunneltu tai käytetty (muutoin kuin sovittamista varten) ja tuotteen arvo on alentunut, meillä on oikeus vähentää hyvityksestä summa, joka vastaa tuotteen arvonalenemaa. Tuotteita tulee siis käsitellä varoen. Emme hyvitä personoituja tuotteita.

6.8
Sinetöidyillä tuotteilla ei ole peruutus‑ ja palautusoikeutta terveysturvallisuus‑ ja hygieniasyistä, jos niiden sinetti on rikottu. Tällaisia tuotteita ovat tietyt alusvaatteet ja suojavaatteet.

6.9
Mahdollisten muiden brändien tuotteiden palauttamisesta veloitetaan ylimääräinen palautusmaksu. Maksu veloitetaan brändikohtaisesti ja lisätään samaan tilaukseen kuuluvien MyVaate palautusmaksuun.

6.10
Jos kaipaat lisätietoja palautuksista, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

7. Viat

7.1
Saitko viallisen tuotteen? Sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaan kaikkien tuotteiden on oltava virheettömiä, mikä tarkoittaa, että niiden on oltava myyntisopimuksen mukaisia, käyttötarkoitukseen sopivia ja toiminnaltaan vastaavia kuin muut samantyyppiset tuotteet. Jos näin ei ole, tee meille reklamaatio, niin autamme mielellämme. Lisätietoja tuotteissa olevien vikojen ilmoittamisesta saat asiakaspalvelusta.

7.2
Jos tuote todetaan vialliseksi, tarjoudumme korjaamaan sen tai toimittamaan sinulle uuden tuotteen sen mukaan, mistä tuotteesta on kyse, millainen vika siinä on ja mitä olet pyytänyt reklamaatiossasi. Jos tuotteen korjaaminen tai uuden tuotteen toimittaminen ei onnistu tai tulisi kohtuuttoman kalliiksi, voimme tarjota sinulle valintasi mukaan alennuksen tai hyvityksen.

7.3
Jos saamasi tuote on viallinen ja huomaat vian 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai 14 päivän kuluessa (alennustuotteiden osalta) tuotteen vastaanottamisesta, voit noudattaa ohjeita kohdassa 6 (Palautukset). Ilmoita palautuslomakkeessa tai asiakaspalveluun ottaessasi yhteyttä, että kyseessä on viallinen tuote. Lakisääteiset takuusoikeutesi sovellettavan lain mukaan säilyvät ennallaan.

8. Meidän vastuumme

8.1
Pyrimme kaikin kohtuullisin keinoin varmistamaan, että verkkokaupassamme olevat tiedot ovat paikkansapitäviä ja ajantasaisia ja ettei niistä puutu mitään. Joskus tietoihin voi tästä huolimatta jäädä virheitä, puutteita tai vanhentunutta tietoa. Väärät tiedot eivät sido meitä, jos ymmärsit tai sinun olisi pitänyt ymmärtää, että tiedot olivat virheellisiä, puutteellisia tai vanhentuneita.

8.2
Pyrimme parhaamme mukaan varmistamaan, että tuotteidemme mitat, koostumus ja värit on näytetty ja kuvailtu verkkokaupassa tarkasti. Näkemäsi väri saattaa kuitenkin näyttää erilaiselta käyttämäsi laitteen näytön mukaan. Mitat ovat vain likiarvoja, joiden avulla voit selvittää suuntaa antavasti, onko kyseisen tuotteen malli tai istuvuus sopiva. Arvioidut mitat eivät välttämättä vastaa saamasi tuotteen todellisia mittoja tarkalleen, sillä todellisissa mitoissa voi esiintyä vaihtelua valmistuksessa käytetyn materiaalin mukaan. Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa sen. Katso kohta 6 (Palautukset).

8.3
Miten tilaukselle käy katastrofin iskiessä? Jos tapahtuu jotakin, mihin emme voi vaikuttaa ja mihin emme ole pystyneet kohtuullisin keinoin varautumaan tilanteesta selviytymiseksi, meillä ei ole enää velvollisuutta toteuttaa kanssamme tekemääsi sopimusta. Tällaisia tapahtumia voivat olla esimerkiksi valtiovallan toiminta tai laiminlyönti, uusi laki, työoikeudellinen ristiriita, sota tai sodan vaara, merkittävä yleinen järjestyshäiriö, sabotaasi, äärimmäiset sääolosuhteet, tulipalo, räjähdys, pandemia, epidemia, virus ja luonnonkatastrofit. Näissä poikkeuksellisissa tilanteissa emme ole velvollisia maksamaan sinulle minkäänlaisia korvauksia. Huomaathan, että kuluttajana sinulla on kuitenkin aina oikeus peruuttaa ostoksesi tällaisissa tilanteissa.

9. Reklamaatiot ja riidanratkaisu

9.1
Jos haluat reklamoida tuotteistamme tai palveluistamme, ilmoita siitä meille ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

9.2
Ratkaisemme mahdolliset asiakasreklamaatiot noudattamalla käytettävissä olevia paikallisia riidanratkaisumenetelmiä.

9.3
Suomessa asuvat asiakkaat voivat viedä meitä koskevan valitusasiansa eteenpäin kuluttajariitalautakunnalle. Lisätietoja on saatavilla osoitteessa https://www.kuluttajariita.fi. Ennen kuin otat yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan, käy kuluttajaneuvonnan sivuilla osoitteessa https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/.

9.4
Noudatamme sovellettavaa pakollista kuluttajansuojalainsäädäntöä, eikä näiden ehtojen tarkoituksena ole millään tavoin pyrkiä sulkemaan pois tai rajoittamaan sinulla mahdollisesti olevia oikeuksia.

10. Irtisanominen

Jos jokin näissä ehdoissa oleva kohta todetaan jostain syystä täytäntöönpanokelvottomaksi, sillä ei ole vaikutusta muiden ehdoissa olevien kohtien täytäntöönpanokelpoisuuteen.

11. Yrityksen tiedot

MyVaate Oy
Postiosoite: Hanhentie 17,
48220 Kotka, SUOMI.
Kotipaikka: Kotka
Y-tunnus: 3403232-6

5.11.2025